Redirectioneaza 20% din impozitul pe profit (persoane juridice)
Ce înseamnă redirecționarea a 20% din impozitul pe profit?
Suma redirecționată nu poate fi mai mare de trei la mie din cifra de afaceri, iar plățile trebuie făcute până la data de 31 decembrie a fiecărui an, pentru ca suma să poată fi scăzută din impozitul pe profit aferent anului fiscal.
Deși Codul Fiscal permite încă din anul 2004 ca firmele să redirecționeze 20% din impozitul pe profit datorat statului către un ONG, fără nicio cheltuială suplimentară, foarte puține companii uzează de această facilitate. Dacă primele 100 de firme cu cel mai mare profit din România ar direcționa 20% din impozitul pe profit către o cauză nobilă, suma totală s-ar putea ridica la peste 100 de milioane de euro.
Cum pot companiile redirecționa 20% din impozitul pe profit?
Modalitatea de redirecționare este foarte simplă. Compania își calculează suma aferentă procentului de 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul, a cărui activitate dorește să o susțină, iar cheltuielile sunt deductibile. Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare și nu afectează profitul net al companiei.
Care sunt avantajele redirecționării a 20% din impozitul pe profit?
Avantajele unei astfel de sponsorizări este faptul că reprezentanții companiilor au libertatea de a alege destinația unei sume, care, în alte condiții ar ajunge oricum la stat, și, în plus, pot contribui la o cauză nobilă, făra niciun fel de cheltuială. De asemenea, contribuția fiecarei companii ar putea determina un progres semnificativ în soluționarea și prevenirea problemelor sociale, și chiar a mediului social în care trăim.
Cei interesați pot descărca de aici Ghidul Fiscal și o variantă a contractului de sponsorizare precompletat cu datele asociației.